(( بسیج دانش آموزی ناحیه4 ))
بسیج دانش آموزی منطقه 4 
قالب وبلاگ

گزيده بيانات ويژه يوم الله 13 آبان

بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره):

ـــ ما شعار مرگ بر آمريكا را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخير لانه فساد وجاسوسي آمريكا تماشا كرده ايم .


ـــ دانشجويان مسلمان و مبارزي كه لانه جاسوسي را اشغال كردند, ملت را سرافراز كردند.


ـــ هرچه فرياد داريد بر سر آمريكا بكشيد.


ـــ آن روزي كه آمريكا از ما تعريف كند بايد عزا گرفت .


ـــ من با اطمينان مي گويم اسلام ابرقدرتها را به خاك مذلت مي نشاند.


ـــ آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.



ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:1 ] [ سید مصطفی موسوی ] [ ]

 

بسیج دانش آموزی

ویژگی های سازمان بسیج دانش آموزی

1- بسیج دانش آموزی قاعده هرم ارتش بیست میلیونی و دارای قانون مصوب و سازمان تعریف شده است.

2- كلیه برنامه ها و مراحل جذب، آموزش و سازماندهی اعضا، متناسب با سطح تحصیلی و خصوصیات روحی، سنی، جسمی و علاقمندی دانش آموزان ارائه و به اجرا در می آید.

3- فرماندهان و اعضای شورای واحدهای مقاومت از بین دانش آموزان مؤمن و متعهد بسیجی عضو واحد مقاومت انتخاب خواهندشد.

4- فعالیت های سازمان بسیج دانش آموزی با تنوع و انعطاف پذیری لازم به منظور ایجاد روحیه ایثار و فداكاری، مشاركت و مسئوولیت پذیری، خلاقیت و نو آوری تعاون و همكاری در دانش آموزان تعریف شده است.

5- كلیه فعالیت های متناسب با اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس(واحدهای مقاومت ) و در محل سكونت از طریق پایگاه های مقاومت بسیج جوانان انجام می گیرد.

6- شعار پویندگان و پیشگامان؛ ایمان، قلم و شجاعت می باشد كه نمایانگر آرمان ایمانی و الهی بسیج دانش آموزی با درایت، آگاهی، شجاعت و استكبار ستیزی است.

ا

 

بسیج دانش آموزی

ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:59 ] [ سید مصطفی موسوی ] [ ]

بسیج چیست و بسیجی كیست

تاریخچه و پیدایش بسیج

مأموریت های بسیج

مسؤولیت های بسیج

بسیج؛ دیروز امروز

 

 

 

« بسیج لشگر مخلص خداست كه دفتر تشكیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند».

امام خمینی

پنجم آذر ماه سال روز تشكیل نهاد بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و همین ایام بهانه ای شد تا بار دیگر نظری بیندازیم به نقش مسؤولیت های سنگین این نهاد كه محدوده آن را همه كسانی تشكیل می دهند كه دل در گرو تحقق اهداف و آرمان های بلند امام راحل(ره) و عملی شدن شعارهای نجات بخش انقلاب اسلامی دارند و در هر زمان با درك شرایط و موقعیت انقلاب و كشور از هیچ گونه خدمت و یاری رسانی به نظام و كشور دریغ نمی ورزند.

به راستی كه بسیج و گرامی داشت مقام و جایگاه آن با برگزاری سمینارها و یا تعارفات معمولی در حالی كه هیچ تلاشی برای به فعلیت رساندن نیروی عظیم نهفته در وجود بسیجیان صورت نگیرد راهی به جایی نخواهد برد.

حیثیت امروز نظام، تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است، حتی تصاحب قدرت جهانی اسلامی با بسیج همه جانبه و فراگیر در جهان میسر خواهد بود به گفته امام راحل، این امر شدنی است و باید به دنبال تحقق یافتن آن بود.

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:57 ] [ سید مصطفی موسوی ] [ ]

بسیج در بیان مقام معظم رهبری

سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان، یادآور خاطره پرشکوه مجاهداتی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و رشادت را ترسیم کرده است. خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شیطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند. جوانانی که از لذات و هوسهای جوانی برای خدا گذشتند و پیرانی که محنت میدان جنگ را بر راحت پیرانه سر ترجیح دادند و مردانی که محبت زن و فرزند و یار و دیار را در قربانگاه عشق الهی فدا کردند؛ خاطره انسانهای بزرگ و کم ادعایی که کمر به دفاع از ارزشهای الهی بستند و از هیبت دروغین قدرتهایی که برای حفظ فرهنگ و ارزشهای جاهلی غرب به مصاف ارزشهای الهی آمده بودند، نهراسیدند.

 

گرامیداشت هفته بسیج 2/9/68

******

- بسیج عظیم مردمی، یکی از نعمتهای بزرگ الهی است.

 

ج


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:55 ] [ سید مصطفی موسوی ] [ ]

 

سازمان بسیج دانش آموزی

 

" بسیج ارزش است، و  بسیجی مفتخر به آن  "  مقام معظم رهبری   

             

تاریخچه ی بسیج دانش آموزی :

شکل گیری بسیج و حضور دانش آموزان در عرصه های مختلف فعالیتی آن ،جلوه های اولیه ی تشکیل بسیج دانش آموزی بوده است. پیش بینی قسمتی به نام بسیج دانش‌‌آموزی در واحد بسیج مستضعفین که در سازمان قبلی سپاه تعبیه شده بود اوّلین پایه‌های سازمانی حضور بسیج دانش آموزی را در مجموعه ی بسیج و سپاه نشان می‌دهد.

دفاع مقدس

توافقنامه‌ی فرمانده ی نیروی مقاومت و وزیر آموزش و پرورش در سال 71 اوّلین سند رسمی و در سطح ملّی است که ارتباط سازمانی بسیج دانش آموزی با نظام آموزش و پرورش را تعریف می کند و شکل می بخشد.

جایگاه بسیج دانش آموزی در چشم انداز بیست ساله :

بسیج دانش آموزی نیروی مقاومت در چشم انداز بیست ساله دارای چنین ویژگی‌هایی است:

1ـ برخوردار از دانش آموزان داوطلب با انگیزه و امیدوار، آگاه و هوشیار، دیندار و پایبند به ارزشهای اسلامی و انقلابی، ولایتمدار و مسئولیت پذیر، عدالت خواه و آرمانگرا، شجاع و فداکار، پرتحرک و با نشاط، آموزش دیده و سازمان یافته، آشنا به فناوری ارتباطات، بهره مند از مهارتهای زندگی، با انضباط و الگو برای گروه همسالان.

2ـ برخوردار از سازمانی قانونمند،کارآمد، پویا، دانش آموز محور، اثربخش، گسترش یافته در کلیه ی سطوح و واحدهای آموزشی سراسر کشور.

3ـ برخوردار از قابلیتها و ظرفیتهای مناسب برای حضور فعال و اثربخش در عرصه‌های فرهنگی، دفاعی، امنیتی، علمی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی، سازندگی، امدادی و ورزشی.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:51 ] [ سید مصطفی موسوی ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خوش آمدید حضرت امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) فرموده اند: :«اگر بسيج نبود کشور هم نبود.» همچنين مي فرمايند:«اي کاش من هم يک بسيجي بودم.»
نويسندگان
آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 25662
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


كد مداحی