(( بسیج دانش آموزی ناحیه4 ))

(( بسیج دانش آموزی ناحیه4 ))
بسیج دانش آموزی منطقه 4 
قالب وبلاگ

برنامه های سازمان :

الف: ارتقای معرفت دینی و اخلاقی اعضاء

1ـ طرح های ولایت استانی، نخبگان و معرفت که 2 طرح اول در قالب دوره های 7 روزه به شکل اردو برای مدیران شورای واحدهای مقاومت پیشگامان در سطح منطقه و نیز دانش آموزان نخبه ی بسیجی (قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی) بصورت مرکز توسط سازمان و طرح آخر که در قالب 4 عنوان کتاب مخصوص دانش آموزان در حوزه‌های مقاومت بسیج برگزار می گردد.

مسابقه ی فرهنگی گلباران و ترنم باران که در قالب ده کارت حاوی عکسها و مناظر زیبا و جملاتی از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همه ساله برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی برگزار می گردد و ارتباط خوب و سازنده ای را با علاقمندان برقرار نموده است.

2ـ کانون دانش آموختگان طرح ولایت.

3ـ مسابقات قرآن و عترت

4ـ عمره ی دانش آموزی

5ـ مسابقه ی فرهنگی گلباران و ترنم باران که در قالب ده کارت حاوی عکسها و مناظر زیبا و جملاتی از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همه ساله برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی برگزار می گردد و ارتباط خوب و سازنده ای را با علاقمندان برقرار نموده است.

  دانش آموزی

ب: تقویت بنیه ی علمی، تحصیلی و پرورش استعدادها و توجه به نخبگان

از آنجا که مأموریت اصلی دانش آموزان تحصیل علم و دانش می باشد سازمان بسیج دانش آموزی از بدو تشکیل همواره به این مقوله عنایت خاص داشته است:

1ـ اینک در قالب 300 پایگاه علمی که بنابر توافق با وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور راه اندازی گردیده کلاسهای تقویتی، آمادگی برای کنکور، جلسات مشاوره و راهنمایی، بازدیدهای علمی و تشکیل انجمنهای علمی دائر است و موضوع جنبش نرم‌افزاری در حال تحول و دگرگونی پیش می رود.

2ـ جشنواره های علمی دانش آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی

3ـ برگزاری المپیادهای علمی

4ـ برگزاری کنکورهای چند مرحله ای آزمایشی و مشاوره

پ: ارتقای بصیرت سیاسی، اجتماعی

سازمان بسیج دانش آموزی با نشستهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و با دعوت از سخنرانان مجرب، خوش ذوق، مطلع و آشنا با روحیات و نیازمندیهای سیاسی ـ اجتماعی جوانان، در این زمینه فعالیت می کند.

ت: توسعه و تقویت فعالیتهای فرهنگی ـ هنری

 در قالب اجرای سرودهای حماسی ـ مذهبی و دینی ، اردوهای یک روزه ی فرهنگی - تربیتی و مسابقات ، تهیه ی نشریه ی دیواری، و آثار فرهنگی ـ هنری ـ ادبی و پژوهشی

ث: حفظ و ترویج ارزشهای دفاع مقدس، روحیه ی ایثار و شهادت طلبی

ازفعالیت های این بخش می توان به یادواره ی شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز در تهران، استانها و حوزه ها (شهرستانها)، اردوهای راهیان نور برای دانش آموزان و نخبگان بسیجی، سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز، تألیف مجموعه ی کتابهای داستانی آسمانی ها و اجرای طرح رهروان شهید فهمیده که با حضور دانش آموزان 13 ساله ی پسر برگزار می گردد، اشاره کرد

ج: آمادگی دفاعی و تقویت روحیه سلحشوری

 بسیج دانش آموزی

چ: ورزش، تندرستی و آمادگی جسمانی

ح: نشر، تبلیغ و توسعه ی عرصه های اطلاع رسانی

با عنایت به نقش آثار مکتوب در ارتقاء و تعمیق بینش و دانش انقلابی ـ اسلامی دانش‌آموزان بسیجی و نیز نیاز به اطلاع رسانی سازمانی و انعکاس اخبار فعالیتها و دسترسی آسان و سریع علاقمندان به آنها سازمان بسیج دانش آموزی با چاپ و توزیع نشریات دیواری پویندگان و پیشگامان، ماهنامه ی پیشگامان و گاهنامه ی پویندگان، برگزاری جشنواره ی نشریات، دائر نمودن پایگاه اطلاع رسانی، برنامه ی رادیویی مدرسه‌ی عشق، تجهیز هسته ی خبرنگاران بسیج و تهیه ی نرم افزار آشنایی با بسیج دانش آموزی توانسته است قدمهای خوب و قابل قبولی را در توسعه ی عرصه ی اطلاع رسانی بردارد.

خ: غنی سازی اوقات فراغت با توسعه ی عرصه های سازندگی

به منظور هدایت شور و نشاط و هیجانات جوانان و نوجوانان به سوی فعالیتها و اقدامات مثبت و سازنده برای ارتقای مهارتهای زندگی آنان با همکاری وزارت آموزش و پرورش، جهاد سازندگی بهداشت درمان و آموزش پزشکی، عرصه های مرمت و زیباسازی مدارس، باغداری، آبخیزداری، طرح واکسیناسیون و ... پیش بینی و زمینه ی حضور سازمان یافته ی دانش آموزان فراهم گردیده است.

آخرین نکته آنکه با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با استفاده از امکانات مدارس ‌ ‌ واجد شرایط پایگاههای طرح میثاق با مدیریت حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی در خلال تابستان در سراسر کشور راه اندازی شده و با ارائه‌ی برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی، هنری، مهارتی، آموزشی و ورزشی موجبات جذب دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت آنان در تابستان فراهم می‌گردد.




نظرات شما عزیزان:

مریم
ساعت13:51---25 فروردين 1391
واقعا ادم حرف دلم رو زدی

ادم
ساعت13:49---25 فروردين 1391
اما متاسفانه برای این دانش اموزان هیچ مراسم واردوهایی تعیین نشده

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:51 ] [ سید مصطفی موسوی ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ خوش آمدید حضرت امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) فرموده اند: :«اگر بسيج نبود کشور هم نبود.» همچنين مي فرمايند:«اي کاش من هم يک بسيجي بودم.»
نويسندگان
آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 25743
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


كد مداحی